HR | ENG

Prilazi Kokiru:

Iz Bačić dulibe:
  • Preko sedla na Šprengi (2 sata):
    • Staza polazi iz centra Bačić dulibe ispred pl. kuće Kata u smjeru sjeveroistoka. Nakon 15 min. laganog hoda odvaja se lijevo strmija staza u smjeru sjevera na sedlo pod Šprengom (još 15-20 min). Laganija varijanta nastavlja usponom kroz šumu do sedla ispod Stjenovitog vrška (15 min) i skreće lijevo u smjeru sjeverozapada na sedlo pod Šprengom (još 15 min).
      Od sedla pod Šprengom nastavlja strmi uspon (utabana staza) u smjeru sjeveroistoka i nakon 5 min odvaja se oštro lijevo (strma šumska staza) po kosi iznad Tvrde dulibe na malo sedlo južno ispod Kokira (još 15 min). Od sedla put vodi put na sjever u smjeru Kokira (cik-cak) po strmom stjenovito-travnatom terenu sve do vrha (50-60 min).
  • Preko Planskih brda (2.5 sata):
    • Staza polazi iz centra Bačić dulibe ispred pl. kuće Kata na sedlo u smjeru istoka (10min) i penje se kroz šumu južno od Stinovitog Vrška do raskršća u šumi za Ždrilom (30min). Dalje nastavlja desno kroz šumu po ravnom terenu i zatim se lagano spušta u smjeru jugo-istoka na sedlo ispod Došen dulibice i iznad Ruje (10min). Staza skreće uzbrdo u smjeru sjeveroistoka na sedlo iznad Došen dulibice (15min) i nastavlja kroz šumu ispod Plana te izlazi na travnati teren jugoistočno od Plana (20min).
      Slijedi lagani uspon po travnatom terenu u smjeru sjevera (pazi na markaciju na tlu i suhozid s desne strane) i zatim vodi utabanom kamenitom stazom prema Strmcu u smjeru sjeverozapada. Sa staze se pružaju vidici na Kizu, Južni Velebit i okolna brda. U jednom trenutku staza prolazi kroz osamljeni šumarak na padini pri vrhu Strmca, ostavlja poveliku vrtaču ispunjenu šumom s lijeve strane i oštro se penje ukoso prema bukovoj šumi na sedlo između Kokira i Planskih brda (45min). Ulaz u šumu je dobro označen i vidljiv izdaleka. Od sedla se staza lagano spušta na vlaku sjeverno od Kokira (5min) odakle do vrha treba još 30 min.
  • Preko Tvrde dulibe (xx sata):
    • Sjevernom stazom 5 minuta do odvojka prema Tvrdoj dulibi koji se lagano penje u smjeru sjevera na sredinu hrpta Šprenge. Nakon kratkog i oštrog silaska stiže se do južne vlake u Tvrdoj dulibi koja vodi od Ripišta u smjeru sedla na vrhu Šprenge. Po vlaki 5 minuta u smjeru istoka. Staza silazi u Tvrdu dulibu i krivuda kroz šumu zaobilazeći vrtače i stijenje te izlazi na okretište sjeverne vlake iznad Tvrde dulibe i ispod Kokira. Nakon 10 minuta staza se strmo penje kroz šumu do okretišta ceste iznad Trnkovih Dolina. Do Kokira ima još 40-50 minuta.
  • Od zavoja na cesti pod Kozjakom (tzv. Građevinsko) (xx sata):
    • Do zavoja se dolazi s Položina (x km) ili cestom od Bačić dulibe (x km) gdje je moguće ostaviti auto. Put ide po vlaki u smjeru istoka i nakon 600 metara spaja se s putem za Kokir preko Tvrde dulibe.
Sjeverni prilaz
  • S ceste iznad Trnkovih dolina (40 min)
  • Cesta sjeverno od Kokira (iznad Trnkovih dolina) je odvojak od šumske ceste Položine-Jadovno-Gospić. Od tog odvojka do staze za Kokir može se stići i autom (2 km).
    Staza za Kokir skreće s ceste i penje se uzbrdo u smjeru juga (markacija) neposredno prije okretišta na kraju ceste (još 200 m). Staza slijedi vijugavu vlaku do raskršća puteva pod Kokirom. Lijevo vodi staza prema Planskim Brdima, a desno oštrim usponom prema Kokiru (još 25 min).